tisdag 16 oktober 2012

Bikefit

Idag blev den av min bikefit, den har skjutits på av div. anledningar. Det klämdes, kändes, drogs och böjjdes på gubbkroppen. Efter det kollades det av hur jag satt, gjordes noteringar.Därefter började justerandet. Sadeln åkte upp hiskeligt mycket, sadeln åkte bak. Stammen kortades ner 1 cm, styret breddades och även sadeln växte en centimer på bredden. Slutresultatet kändes RIKTIGT bra inne på trainern hos SCS. Skall försöka få till några pass och känna av nya sittställningen på riktigt med innan jag jublar för mycket.



Vill ni sitta som ett proffs är det bara att kopiera dessa siffor....

6 kommentarer:

  1. Tjusigt. Du såg riktigt proffsig ut innan fitten så jag kan bara tänka mig hur du ser ut nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hann knappt ut ur butiken innan kontrakten hagla....

      Radera
  2. Damsadel alltså..... Och 80mm's stam.... Mmmmm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjeften!!!!! 143 Sadel och 90 stam, så det så....

      Radera
  3. sätter jag mig på 77cm så får jag skaffa ett par platådojjor som skulle göra ABBAfolket lyckliga för att nå pedalerna. :o

    men det vore skoj att köra en sån där bike fit.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera