onsdag 4 juli 2012

I afton fick monarken ledigt

Fick loss lite tid att cykla idag, och det regnade inte, grym tajming! Umgicks först lite med familjen, rastade hundarna och kastade mig sedan i trikåerna och svingade mig upp på cykeln. Riktigt skönt cykelväder, det är vackert så det nästan gör ont i ögonen ute nu. Mötte Johan C på Skålhamravägen, denna gången kunde han inte undivka mig så vi växlade några ord innan vi gav oss av åt varsitt håll.
Kilometrarna rullade på fint idag, benen kändes faktiskt som de var med på noterna. Men jag höll igen lite, har gjort bort mig lite för ofta på längre rundor iår. Blev nästan 3h cykling i finaste sommarvädret. En klockren runda att plocka fram ur det mentala fotoalbumet i Januari när livet känns lite tungt.
En höjdpunkt av lite annan sort var att Vallentuna till slut äntligen fått en planskild korsning. Inget mer vänta på att Roslagsbanan skall passera. Grattis Vallentuna!

Med lite flyt så har jag ett par timmar att ägna åt cykling imorgon med. Håller tummarna för det.

Edit: Just ja, jag skulle rekomendera det här med undertröjja även varma dagar. Har kört senaste rundorna med en brynja från Specialized (vad annars?) och det är riktigt najs, inte lika svettigt och varmt som utan.
Dessutom har det fördelen att när solen börjar gå ner så blir man inte lika kall eftersom man inte är lika fuktig. Riktigt bra mao.

6 kommentarer:

  1. Har te testat en fladdrig tanktopp? Då komemr luften in under tröjan. Grymt bra..=D

    Osynkat att köra åt fel håll med. både du och Johan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det funkar ju inte med fladdrig tanktop, det är bara för hipsters som du.....

      Radera
  2. Svettig Bjorre - Mjau
    Svetig Bjorre i brynja - fapfapfap

    SvaraRadera
  3. jag plockar fram heroinet i vinter när det känns jobbigt.. :o

    låter sjukt skönt med kvällsrunda och underställströja är fan bra. :)

    SvaraRadera
  4. Planskilda korsningen har funnits minst två månader jöh ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har väl annat för mig än att cykle genom den där korsingen ;)

      Radera