tisdag 11 december 2012

Väck!

Jag tappar lätt sugen när snön och mörkret kommer, vill mest bara dra täcket över huvudet och kliva ur sängen tidigast till våren. Men igår tänkte jag att jag skulle damma av skidorna och faktiskt utnyttja vintern. Preppade skidorna, satte lampan på laddning och kände mig rätt peppad. Skulle bara ut med hundarna och handla så skulle jag ge mig ut. Det gick bra fram tills parkeringen på ICA.
Kämpade mig fram i snömodden med kundvagnen, fastna i en snödriva. Suck!
Slet av ett hjul på vagnen, blev rätt sur och kämpade tillbaka  för att byta vagn. Suck!
Där någonstans så får vagnene ett tvärstopp i snömodden och jag slår magen i den där lilla myntatrappen i plast som självklart bryts av. Lyckas iaf på nåt vis byta vagn och tar mig in i butiken. Suck!
Drar kortet och plockar upp självscannings-pickan. Scannar in ett par kassar och börjar pricka av listan. Självklart fick jag en sån där scanningapparat med 'läsfel', fick scanna alla koder om och om igen innan de registrerades. Suck!
Dags att betala... betalkorten ligger hemma. Suck!
Sladdar hem, plockar upp mina betalkort, åker tillbaka, betalar och sladdar hemåt igen.
Packar in allt i kyl, frys och skafferi, sätter mig ner och känner att viljan att göra något runnit ur mig. Ibland behövs det rätt lite för att sabba en kväll.
 Masade mig till slut ut i garaget och körde 20min 10/20, alltid nåt.
 
Får göra ett nytt försök på skidor på onsdag...
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du tar med dig några barn och hundar nästa gång. Då kan det liksom inte bli värre.

    SvaraRadera
  2. Energi har en tendens att rinna ur när man minst vill det.
    /J

    SvaraRadera
  3. Strongt att kliva ut på monarken. Sånt blir du nog stark av!:-)

    SvaraRadera