onsdag 27 juni 2012

Skön kvällstur

Idag blev det lite tid för cykling. Vilket inte var en dag för sent. Kroppen skrek efter att få komma ut och luftas lite. Hade snackat lite löst med Mittlivsomcykel om att cykla en sväng. Men vi hade väldigt olika ambitioner/behov med våra rundor så vi gjorde det bästa vi kunde. Han fick cykla kort och hårt, jag fick cykla längre och lugnt. Vi hade sällskap Fresta/Skålhamra ut, sen skiljdes våra vägar.


Hade lite tur med vädret, missade allt regn. Att det var lite blöt asfalt känns trots allt som en vinst denna sommar. Min ambition vara att rulla igenom 12 mil på ca 4h, vilket jag lyckades med ganska bra, gick 15min kort mot målet.
Det blev rätt kyligt i fukten när solen började gå ner. Det ångade fint om asfalten och dimbankarna låg tunga över vägbanan.

Tyvärr så ser det inte riktigt lika dramatiskt ut genom mobilkameran som det gjorde genom mina ögon, men det får bli en stämmingsbild iaf.
Efter att ha tinat fötterna i duschen skall jag nu skall jag göra som OS-truppen; dricka lite mjölk. Sen är det läggdags.

2 kommentarer: