fredag 28 september 2012

Sovmorgon

Klockan skrek i mitt öra kl. 05:00 "-DAGS ATT VAKNA"  orkade inte käfta emot, så jag skuttade raskt upp ur sängen. Där någonstans på vägen upp tog energin slut. Men jag lyckades ändå att rodda ihop dagens träningsoutfit och även ha sinnesnärvaro nog att packa civila kläder att ha på jobbet. Ställde ryggsäcken med kläderna direkt innanför dörren och gav mig ut för att cykla en morgonsväng. Det brukar vara rätt mysigt, det var det även idag. Men hjärnan vaknade lixom aldrig till och inte benen heller, vilket gjorde att jag mest bara lallade fram längs vägkanten och tyckte livet var rätt behagligt. Det regnade mest hela tiden för att verkligen förankra känslan av att det faktiskt har blivit höst. Körde en sväng ut mot Arlanda och sen hem, väl hemma jag plockade upp väskan med ombytet och gav mig iväg igen. På jobbet tog jag emot kollegornas gliringar om dåligt väder och tog en snabb dusch innan jag satte mig vid datorn och kände mig rätt nöjjd.

4 kommentarer:

  1. Glira tillbaks när dom ligger i sin egen avföring pga att dom inte har kondis nog att gå på toa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag avvaktar nog att ge igen till en dag då jag inte skall cykla hem i dyngsura kläder som knappt torkat

      Radera
  2. Sicken härlig start på dagen. Själv tog jag bilen. Kommer antagligen ligga i min egen avföring innan dagen är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan du se fram emot en härlig avslutning på din dag.

      Radera