onsdag 5 september 2012

Tebax från de döda

Nu har det gått mer än en vecka sen jag fick besöka Danderyds akutmottagning. Åkte in akut med skyhög feber och extrem smärta när jag andades. Efter ett par timmar med prover, röntgen +ANNAT fanns inget fel annat än virus. Så jag var väl hypokondrisk som inte kunde ta mig hem för egen maskin från tåget, 99åriga gubbar hade tagit sig fram snabbare och graciösare än vad jag gjorde till fots.... På sjukhuset sög jag i mig en liter svinkallt dropp, riktigt spöklik känsla att få i sig vätska som var 20grader kallare än min febertemp genom blodomloppet. Fick en del smärtstillande via spruta och tabletter och order att knapra alvedon och Voltaren till febern var under kontroll. Hade väldigt ont ett par dagar och duktig feber i 6 dagar.
Nu börjar jag känna mig redo att fundera på att träna igen, känner mig ordentligt rastlös och uppsvälld. Skall  hålla mig med träningen tills på fredag hade jag tänkt, imorrn är det kräftskiva med jobbet, så då blir det inget vettigt gjort.

Slurp sa det! Sen fixade jag baksug och blodet kröp tillbaka mot påsen....
 
 
 

Min normala vilopuls ligger på halva det där, och detta är när jag blir utskriven...

6 kommentarer:

  1. SÅ GÅRE NÄR MAN HÅLLER PÅ ME JOGGING Å TOURING Å SKIT! SKYLL DIG SJÄLV!

    SvaraRadera
  2. Borde jag följt någon varningstext?

    SvaraRadera
  3. Ingen annan än den ovan... Men den kom lite sent, ja vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efterklokhet är den klokaste klokheten? ;)

      Radera
  4. Dropp is da shit! Jag är nog också hypokondriker för de hittar inget fel på mig heller nu när jag ligger inne på sjukan i Arvika. Jag känner nog efter för mycket...

    SvaraRadera