måndag 28 maj 2012

Lördagens kalasrunda

Jag hoppas detta blir till en tradition det här med cykling å grillning när jag fyller år.
I lördags var det dags, cykla runt sparren som vi 'alltid' gjort (iaf de senaste 2 åren).
Klev upp rätt tidigt och skulle städa, handla, gå på bolaget och allt det där som skall fixas innan man tydligen kan släppa gäster över dörren. Hann med det som skulle, missade bara att mata mig själv.
3 cheeseburgare och en cola panikköptes, colan glömdes kvar på McD.....

Det blev jag, Richard, Calle, Skogling och Tille som tillsamman tog sikte mot Rimbo. Solen började titta fram och vinden blåste oss fint i ansiktet men det rullade på i rätt bra takt. Richard satt lite märkligt på sin nya Canyon och hade problem med domningar. Men vid vändningen när vi fick vinden i ryggen så verkade det inte bekymra honom längre. Någonstans vid Brottby började min energi att tryta och började tappa rullen på Calle. Det var bara att inse att jag var tom och bita ihop de sista 2milen.
Väl hemma var det bara att krypa ner i bubbelpoolen och öppna första ölen.

Tack alla för en kanondag :)

6 kommentarer:

  1. Supdupernice, helt enkelt!
    Tack för bonkning. Den var toppen för mitt självförtroende. Förutom att jag var tvungen att suga hjul i 8 mil först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Man är väl en god värd? :)

      Radera
  2. Tack för inbjudan, ska försöka vara med nästa år istället!

    SvaraRadera
  3. Jag var inte så fort men jag var snygg och snäll. Du får present nästa år. Då får du två... :)

    -Skogling

    SvaraRadera