onsdag 2 maj 2012

Rocket Man

Ibland utan att jag kan förklara varför så inträffar det. Det är otroligt när det sker och är nog i mångt och mycket anledningen till att jag gillar cykling så mycket. Vad är det jag jiddrar om då? Jo, jag tänker på den där känslan som ibland infinner sig av att man uppslukas totalt i nuet på cykeln, man hittar flytet, rytmen, flowet, feng shui kalla det vad du vill. Känslan av att skaka av sig vardagens funderingar och bara uppleva dig, cykeln och vägen. Du funderar inte på vart du är på väg, inte på vart du befinner dig. Du bara är och njuter... ibland dyker det upp någon låt som 'spelar' lite på repeat någonstans i mitt bakhuvud. I lördags och imorse så uppenbarade sig Elton John - Rocket Man som soundtracket från ingenstans. Jag tackar och bockar för det, ibland har det hänt att det vart en Lady gaga låt och det är ju lite skämmigt....

6 kommentarer:

  1. Har du rökt på eller???

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mycket endorfiner kanske, eller så skyller ja på pollen

      Radera
  2. Håller med i allt. Ibland är det bara så grymt skönt.
    Jonas fick en Onkel Kånkel-låt på hjärnan på PBP -07. Där kan man snacka magi!

    SvaraRadera
  3. Aston gillar Gagga.... Tur han inte kan sjunga.

    Men jag tycker inte du skall stanna vid att ha din låt i huvudet där bak bara. Jag tror att det fina med pendling är att man skall sjunga allt vad man orkar precis hela tiden! Du kommer bli grymt poppis!

    SvaraRadera
  4. Det har jag aldrig upplevt i en bil. :)

    SvaraRadera