måndag 14 maj 2012

Luftad tempomage

Har inte hunnit logga någon mer tid på tempohojjen än till och från jobbet en enda gång. Så jag sitter fortfarande som en kratta på cyeln även om det igår faktiskt började arta sig. har hissat upp styret någon cm. Skall nog vinkla upp styrstammen så jag kommer några till mm upp, så slipper jag toucha knäna i bröstkorgen. Sadeln skall nog bak någon cm den med och eventuellt upp. Vet inte om det är sittställningen som gör att det känns som jag sitter för lågt med sadeln. Skall ut senare i veckan och labba vidare.

Loggade 2 x 20min, med vinden i ryggen gick det löjligt fort utan större obehagskänsla. Efter vändning kom vinden i ansiktet och nu fick jag slita mig blå för att hålla hyffsad fart, men det pinnade på rätt bra med tanke på hur mycket det faktiskt blåste. Sista minutrarna var benen så fulla med syra att jag nästan ville kräkas - härlig känsla!

3 kommentarer:

  1. Nästa gång vill vi se lite kräkrester på armkuddarna/HDTV monitorn.

    SvaraRadera
  2. Det är knepigt med ställning på tempocykeln. Testa att ställa upp den på en trainer med en spegel på sidan.

    SvaraRadera
  3. Rätt sjukt att jag intevarit över och sett den där live än. Bättring på mig!

    SvaraRadera