måndag 26 november 2012

Som en KiNGKING!!!1!!!

Monarken är numera uppgraderad till en för mig 'korrekt' sadel i rätt bredd. Inte för jag kör så långa pass att jag hunnit fara illa av den usla Giro Fizik Pave som satt där tidigare, men kan man sitta bevämt så varför inte? Provade för länge sen en Romin sadel i 143mm bredd, men höll faktiskt att gå under av smärta. Men eftersom jag enligt konstens regler skulle ha 143mm  så bet jag ihop några veckor, gav till slut upp och bytte till en i 130mm bredd. Har suttit nöjjd i många mil sedan dess.
Den bikefit jag gjorde för ett tag sedan ändrade min sittställning rätt ordentligt, sadelstolpen åkte upp ett par cm, och plötsligt så satt jag som en kung på wn 143mm sadel. Så kan det gå. Det vart verkligen en stor förbättring mot min tidigare sittställning och den bredare sadeln ger ett klart bättre stöd och avlastning från känligare delar. Dock får jag väl lägga in en brasklapp till mig själv att jag faktiskt ännu inte kört någon längre rundan sedan bikefitten. Hoppas kunna ändra på det nästa lördag (om vädergudarna är på bra humör).


Helgen försvann som vanligt väldigt fort, hann bygga ihop datorn. Satt tydligen framför den på tok för mycket för att familjen skulle tycka det var okej. Hann trots det med att klippa hunden, lägga ett golv i kommande barnets rum och en del annat som hör hemmalivet till.

3 kommentarer:

  1. Du hann ju med en hel del. Men uppenbarligen "hann" du inte med att köra ett knallhårt pass, med pang-pang ben och såna där häftiga tabeller och grafer med watt siffror +ANNAT!
    Hur prioriterar ni där hemma din tid egentligen?
    ( jag ska också köpa en ny Romin sadel )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du skall lägga en formell invändning om nyttjandet av min tid till Y.

      Radera
  2. Jag har ju också löjlat mig och satt en bekväm sadel på Monarken. Känns nästan som fusk nu. Tidigare fick man den där märkliga känslan av ryska sjömän efter ett längre pass. Det saknar jag nu. Trist.

    SvaraRadera