måndag 11 februari 2013

Schwimming

Eftersom jag tydligen är för klen för att faktiskt ta mig ut och cykla på riktigt så kändes 3h instängd i en lokal med svettiga farbröder som ett riktigt sunt alternativ. Senaste jag provade spinning var 1998, då tyckte jag det var blaha-blaha. Man blev svettig, men vad var nöjjet tyckte jag då. Nu har jag ju funnit monarken och allt fint syntetisk cykling kan erbjuda. Kanske skulle jag gilla det bättre nu?
Passets 3timmar flöt på rätt snabbt, tog i så svetten sprutade trots en taktisk placering vid fönstret. Sitta så länge i garaget skulle jag trillat av cykeln för länge sen av ren tristess. Lite annorlunda att inte ha full koll på motstånd och inte riktigt veta vad för intervall som skall komma härnäst. Att föröska fördela krafterna funkade inte insåg jag snabbt, så lika bra att ta i ordentligt när man var i så fint sällskap. Kommer inte göra spinning till min primära träning, men ibland så här tyckte jag det var funkis. Om möjligt så går jag gärna fler ggr nu i vinter.


Det var lite lätt fuktigt i salen vid passets slut.
 
 
Efteråt blev det semlor och middag med Ville och familj.

3 kommentarer:

  1. Tre timmar spinning är ju ändå bättre än tre timmar städning liksom.
    Dessutom fick ju västerortsgubbarna se hur riktiga PROFFS ser ut- ögongodis!
    Hoppas ni dyker upp igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spinning före städning alla veckans dagar! :)
      Får jag som jag vill så syns vi i den där salen igen.

      Radera
  2. Det var väl för himla mysigt! Hoppas vi ses nästa gång också.

    SvaraRadera