måndag 27 februari 2012

Räserpremiär


Solen sken, mycket av dödsisen hade smält bort. Om jag höll mig på de stora vägarna borde det funka med 25mm slicks och finräsern. 303-hjulen hade redan 25mm däck monterade, så istället för att jiddra med å byta däck så växlade jag hjul och sparade säkert en massa minuter viktig tid på den manövern.
Planen var att kör ut till Almunge och tillbaka, en lagom runda på strax över 10mil.
Har kört den rundan ett par ggr nu i vinter och är väl knappast vad man kan kalla en rolig runda. Men det är lite trafik och den är väl underhållen så den lämpar sig riktigt bra för träning så här års. Sicksackade mig igenom dödsgrus och isblock på vår rätt dåligt vinterunderhållna väg genom området för att komma ut till vägen. Väl ute på vägen är det som det brukar en svag medvind norrut, perfekt för en sprättsugen gubbe på årets första räserrunda. Det var ju bara att trampa och trampa, gick hur fort som helst till vändningen i Almunge- Sweet!
Sen vart det motvind, ibörjan rätt snäll sådan men efter nån mil så tilltog den. Det eskalerade till den där typen av motvind då det går fortare att cykla i uppförsbackarna för där hamnar man i lä. De väldigt entusiastiska första milen fick jag nu betala för, det gick långsammare och långsammare. Slutligen bestämde jag mig för att stanna på första ställe och fylla på kroppen med lite vätska och nåt ätbart. Blev en trocadero och gårdagens wienerbröd i Lunda.
Efter att energin var påfylld var det en lätt match att cykla de sista milen hem. Nu ser jag fram emot ett varmt bad.

3 kommentarer:

  1. Så är livet som proffs. Inte bara en dans på rosor.

    SvaraRadera
  2. Du får skaffa en bättre sponsor. Gårdagens winerbröd liksom.. Du är värd så mycket mer. :D

    Eller förresten, skit ner dig.

    SvaraRadera