fredag 17 februari 2012

Sleepless in Solletuna


Sömn, denna lyxvara... Framåt kvällen igår utvecklade stackars Ebba 40graders feber och blev ett klängigt gnälldjur.
Hon däckade, men sov oroligt vilket gjorde att resten av familjen fick totalt 1,5h sammanhängande sömn under natten. Motvilligt insåg jag att det inte blev mer sömn än så när jag klev ur sängen imorse. Men hon har trots sjukdom vart på ett bra humör den lilla skruttan.
Svärfar var som vanligt snäll och ställde upp och gick ut med hundarna + tog hand om Ebba i 2h så jag kunde ge mig ut och cykla lite 'snabb-distans'. Nu vart det väl varken snabbt eller långt då väglaget som positivast kunde beskrivas som tidig vår. Men 5milcykling i dagsljus med ett snitt på 27kmh i slask är klart bättre än ingen cykling alls.
Lade just in en Gouden Carolus Cuvee van de Kaizer - Blauw från 2009 i kylen som jag tänkte gotta mig med ikväll. Under tiden spelar jag Thåströms nya platta som jag tycker är riktigt bra (som så mycket annat han gjort iofs) Allt som allt så ser det ut som det blir fredag idag denna veckan med...

4 kommentarer:

  1. Usch för febern men grymt att du ändå kunde komma ut. Eliten vilar aldrig!!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm Thåström....

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmm Goude Carolus.....

    Det låter ju inte som en fredag du kan gnälla över.
    Cykla när man är hemma med sjuka barn = proffsvarning så det ekar.

    SvaraRadera