fredag 9 mars 2012

Två varv runt kvarteret


Brevbäraren sladdade förbi med det efterlängtade paketet. Paketet blev snabbt uppslitet och innehållet riggat i den nyss hemmagjorda lagerpressen. Pressade dit adaptern och monterade lager och vevparti. Snabb justering av växlar och bromsar och att övriga skruvar var åtdragna. Sen var cykeln faktiskt redo för en testrunda. Omständigheterna tillät inte mer än 2 varv runt kvarteret, men oj vilka snabba varv! Slog världsrekord bägge varven tror jag.
Hojjen känns precis så grym som jag hoppats, säkert placebo. Men vad gör det? Rappare, kvickare, styvare... alla flosklerna stämde. Får se vad en längre tur gör för intrycken. Hoppas jag får till den rundan snart.
Nu är det FREDAG!

7 kommentarer:

  1. En Proffs Fredag är aldrig att jämföra med en hårt arbetandes Fredag! bara så du vet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet som proffs är inget för veklingar.....

      Radera
  2. wohoo!! det ska bli skoj att se den där live.. :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin. Men ska styret peka mot mecka? Lite rise sådär. Iofs snyggt att det linjerar med stammen. Och kanske bekvämt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu pekar styret nog lite väl mycket upp, men jag brukar hamna lite så om jag skall sitta bekvämt.
      Därför som jag i långa loppet inte kunda köra på det annars så sexiga Wedge styret.

      Radera
    2. Hojjen är inte injusterad riktigt, efterom jag bara cyklat 2 varv runt kvartet ;)

      Radera