onsdag 14 mars 2012

Riktigt verktyg

Visst var jag väl värd en ordentlig kedjebrytare i mitt garage? Riktigt verktyg gör jobbet både lättare och roligare. Finns ett gäng verktyg jag skulle vilja ha hemma...
Skrapade ihop 5mil pendling även idag. Rätt skönt att få till lite 'vardagscykling', tror det finns en (liten) träningsmässig poäng med alla igångdrag +ANNAT när man pendlar sig genom hela stan. Iaf så känns det som jag fått till någon form av motion, å det räcker gott å väl för mig.
Klurar fortfarande på smidigaste vägen genom stan, vägen idag var INTE den smidigaste iaf. Nya tag imorgon...

6 kommentarer:

  1. Det var roghloff och inte parktool som gjorde dendär fetingen om det är den jag minns.

    http://www.sjscycles.co.uk/rohloff-revolver-3-chain-tool-for-all-1-2-inch-x-3-32-inch-derailleur-chains-2300-prod25031/

    SvaraRadera
  2. Men pendling är ju inte träning hade väl någon bestämt?
    Inte ens med singelspeed även om det känns som träning ibland :-(
    Det där verktyget förresten, är det nåt med piercing?

    SvaraRadera
  3. Numera gör väl annars Campagnolo den mest exklusiva kedjebrytaren till sin 11-delade kedja. Helt idiotiskt att behöva en kedjebrytare för $299. Man ska pressa ur en sprint liksom. =P

    http://3.bp.blogspot.com/_Q9OHLA5zjkU/Sf04L2QQ6jI/AAAAAAAAEJw/dNVOD00OnTU/s1600/ChainTool.jpg

    SvaraRadera